sâmbătă, 8 februarie 2020

ANTIMEMORIILE UNUI PROFESOR DE ROMÂNĂ (7) - Costel Zăgan


MINUS A ȘAPTEA ZI
Mă agâț de realitate ca de ultima speranță. Fie ce-o fi numai să fie! Numărul preferințelor încep să scadă de la o zi la alta. Poftele, la fel. Nevoile se esențializează.
Cu toate că-i început de vară, plouă ca-n octombrie!
Evenimentele mă împing în centru, iar ele se îndepărtează cu viteza amintirii. Acum sunt aici și-n clipa următoare sunt pulverizat în viitorul imediat! Și nu-mi mai amintesc nimic.
Totul se reduce la nimic.
Și cele bune, și cele rele. Nu mai am nicio ranchiună: și oamenii și lucrurile mă lasă indiferent.
Nu mai sunt capabil de nicio aderență!
Toate mă lasă, eminescian, rece.
Și parcă aud ploaia căzând direct pe pagina albă a caietului de dictando: printre cuvinte.
Intangibilă și totuși atât de reală, Udă și proaspătă ca o gură de iarbă: verde crud strivit între măsele și dinți.
Mă preling în cerneala albastră a cerului de iunie. Apoi, îmi înmoi stiloul, și cuvintele sunt pe rând, ba verzi, ba albastre.
Brusc, o tăcere mai albă decât îngerul meu de pază izbește ușa de perete!
Nu intră, și nici nu iese nimeni.
Mă ridic și mă uit în oglindă: din rana incoloră curge un singur cuvânt:
EU!
Mai bolnav ca niciodată de această pacoste, de această patimă:
VIAȚA!
Viața cu toate minusurile și plusurile ei (extra)ordinare!
                      Costel Zăgan, ANTIMEMORIILE UNUI PROFESOR DE ROMÂNĂ (7)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu