duminică, 2 februarie 2020

Alter ego (7) (Fals jurnal de irealitate)

Costel Zăgan


Motto:
Nu-i numărați ilustrului chirurg
Banii luați pe grave operații,
De nu vedeți și banii care curg
Ca să distrugă neamuri, rase, nații!
Lideri ai lumii, bunii noștri frați,
Noi v-am cedat și ranguri și proporții,
Dar nu putem continua, stopați
Această competiție a morții!
( Adrian Păunescu, Manifest pentru sănătatea pământului, 1980 )
   Probabil că nu poezia ar putea salva lumea. Și nici medicina, desigur. Prin urmare, nici poeții, nici medicii. Nici, să zicem , balneofizioterapeuții. Și totuși!
   Și totuși, fiecare, cu unealta sa specifică – pana, stetoscopul sau mingea medicinală – ar putea ajuta individul uman să-și revină: la drumul drept sau la gânduri mai bune.
   Ce-ar putea face, de exemplu, un poet în fața unui bolnav!?
   Dar un medic, în fața unei săli pline de cititori bolnavi de frumos ?!
Ori cum m-aș comporta eu în fața unui volum, să zicem , LES FLEURS DU MAL, aparținând lui Charles BAUDELAIRE?
   Eu, balneofizioterapeutul Cineva, nu pot decât să-mi imaginez reacțiile unui medic ori ale unui poet la întâlnirea cu rănile condiției umane. Așa că am să-i las pe cei doi să-și vadă de menirea ce le-a fost încredințată.
  Și-am să mă ocup de mine, dar mai ales de pacienții mei, pe care trebuie să-i ajut să redevină activi, îndrumându-i și ajutându-i să-și recapete forțele pierdute , să-și refolosească unele organe aflate momentan în suferință și indisponibilitate.
Foto: Andi Spot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu