duminică, 27 decembrie 2020

Deșertul de catifea (Spărgătorul de nasturi)

 SPĂRGĂTORUL DE NASURI SE DESTĂINUIE


     - Tovarăşe diriginte, am făcut-o de oaie!

    - De ce-ai făcut-o ,Dio!?

    - De berbec încăpăţânat şi naiv ce sunt: voiam ca turma să-şi respecte mieii! Speranţele turmei,mă rog!

    -Haide odată,spune-mi cum s-a întâmplat toată târăşania,alifantule!

Dio turui totul într-un minut.Cap-coadă.

    -Am să discut cu tov. director să vedem ce se mai poate face!

    -Îmi pare nespus de rău.N-am vrut să se ajungă...efectiv...

    ...la spital. A dat telefon directorul spitalului.Şi la liceu şi la miliţie.

    -Da,am ajuns inamicul public numărul 1!

    -Nu râde,Dio! Chestiunea-i destul de groasă!

    -Şi tare.Tare de tot!

    -Toţi apreciază,în schimb,intenţia ta nobilă: apărarea unui inferior!

    -Cavaler,ca orice ţăran!

     -Fiu de ţăran.Şi intelectual în devenire!

     -Infractor sută la sută!

     -Dio! Nu dispera: suntem o societate care respectă omul.

     - Da.Omul....nou-nouţ: cu steagul partidului la rever!

 

         Costel Zăgan 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu