miercuri, 14 decembrie 2022

 JURNAL PENTRU DISPERAREA LUI DIO (1)

Citatul clipei: "Trăim într-o epocă ce avansează progresiv înapoi." (T.S.Eliot)


        11 august 1979.O pasiune mai veche a mea: să-mi fragmentez tristeţea în doze suportabile. O fată,un vis,zile de miere solară.
Ochii:două mări prăbuşite deasupra albatroşilor.Părul:Hadesul meu blond!
      Orele 14,14: Autobuzul pleacă.Salut soarele:numai cerul plânge.Şi de unde atâta lumină,Doamne!? Lacrimile trec prin noi ca nişte suliţi ale cerului.
       14 august.Când Caragiale nu-i acasă...Clipe dintr-o noapte furtunoasă:
(Jupân Dumitrache:)
       *"-Pe de altă parte,ce să-ţi spui!am ambiţ,ţiu când e vorba la o adică la onoarea mea de familist.De! când lipsesc eu de-acasă,cine să-mi păzească onoarea? Chiriac,săracul! N-am ce zice! onorabil băiat!...
       *-N-o mai maltrata,domnule,măcar cu o vorbă bună.
       *-Eu arz de onoarea mea de familist şi lor de somn le arde...
       "Conul Leonida faţă cu reacţiunea":
 (Leonida:) 
       *"-Mă,nene,asta nu-i glumă;cu ăsta,cum văz eu,nu merge ca cu fitecine;ia mai bine să mă iau eu cu politica pe lângă el,să mi-l fac cumătru  ".Şi de colea până colea ,tura- vura,c-o fi tunsă,c-o fi rasă,l-a pus pe Garibaldi de i-a botezat un copil!"
      Replică: Şi-a cunoscut Papa naşul!
       *"...dă cu puşca-n Dumnezeu!
       * ...de hatârul lui ,sunt în stare,trei zile de-a rândul,să nu mănânce şi să nu bea,dacă n-or avea ce.
       *  ...de unde ar mai mânca ei lefurile cu lingura? "


Costel Zăgan, DEŞERTUL DE CATIFEA (25)

imagine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

TOAMNA ÎNTREBĂRILOR

 Toamna vara-i un răspuns toamna pomii se întreabă timpul izbucnește-n plâns norii înverzesc în iarbă Costel Zăgan, AXIOMELE LUI DON QUIJOTE