miercuri, 10 august 2022



Erezii

Hora Unirii-n doi

Hai iubito şi dă-mi mâna
mâna ta ca o vioară
să traduc iarăşi româna
într-un susur de izvoară

Mâna ta ca o vioară
pare vers de Alecsandri
mângâind iar mă omoară
într-un veac fără Dridri

Pare vers de Alecsandri
nu traduc iarăşi româna
nici pe-a fi în a nu fi
hai iubito şi dă-mi mâna

Mâna ta ca o vioară
îmi răstoarnă munţii iară

(din vol. Cezeime II)


Clarobscur de Dacia

Pe câmpia geto-dacă
n-are cine să mai tacă
Pe câmpia românească
n-are cine să vorbească
Au au ce vreme-amară
au fugit munţii din ţară
Că nu-i munte ci câmpie
ceea ce nu-mi place mie
Că nu-I deal ci e genune
ceea ce nu pot eu spune
Că eu tac tu taci el tace
tăcerea de cap îşi face
De aceea te-aş ruga
fă Doamne cu noi ceva
Ori ne urcă ori coboară
de pe crucea socială
Şi aşa pre el urmându-l
izbăvească-ne cuvântul

(din vol. Poeme infracţionale, 1995)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu