joi, 7 iulie 2022

EREZII DE-O CLIPĂ - COSTEL ZĂGAN

 Erezie de primăvară

Hai să ne urcăm în podul cerului
fără scară Să cotrobăim printre
stele Poate mai găsim vreun înger
acolo de râs Să aibă nou-născuţii
cu cine să se joace de-a baba-oar
ba Deschid fereastra şi întuneri-
cul năvăleşte în lume Doamne de
unde atâtea nopţi obraznice în
versurile mele de dragoste Îndră
gostiţii râd Hei-rup Mugurii plez
nesc poetul peste degete Nu pe-a
colo vine lumina prostuţule
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (29 aprilie 2011)
Erezia pustiului din noi
Sfârşitul vine ca o furtună de nisip
Toate clepsidrele-s burduşite cu apa
renţe nou-nouţe Îndrăgostiţii abia-a
bia mai ţin cumpăna ultimei nopţi de
dragoste de pe pământ Nu-i aplaudaţi
totuşi Diferenţa de presiune ar pute
a schimba direcţia trecutului Şi zău
dacă mai este cineva dispus să ia de
la capăt paradisul pierdut
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (26 aprilie 2010)
Erezia politicii
Ce harnică poate să fie politica
domnilor ce tandră Cum ştie ea să
toarcă firul de plumb din clepsi-
dra istoriei O cât de repede poa-
te fi prins cetăţeanul în plasa
iluziilor sale Cât mai repede de-
zamăgirea s-ajungă armă de nimici-
re în masă O chiar de la primul
scâncet blitzul autocunoaşterii
funcţionează impecabil O ce victi-
mă perfectă e repetabila noastră
naivitate Ce mic e omul Doamne şi
ce prost Hai să-l mai votăm o dată
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (15 septembrie 2010)
Erezia aducerilor-aminte
Cum poţi să minţi în halul ăsta
moarte Cum adică mă cunoşti din
prima clipă Când doar mama era o
riginea universului Dar toate se
-nvârteau în jurul meu Ce frumos
curgea viitorul peste sat Ce ochi
albaştri avea Dumnezeu Ce departe
erau şi trecutul şi viitorul Cine
bate în inima mea Doamne Şi ni-
meni nu vrea să-i deschidă Cine
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (25 iunie 2010)
Erezia măştii sau despre frică
Mi-am pus masca fricii pe figură Toţi
mă recunosc Sunt de-al lor Am buzuna
rele burduşite cu pietre de moară Să
nu mă ia vântul zâmbesc în toate di
recţiile De la nord la sud dar mai a
les pe direcţia est-vest Pământul se
hurducă la mine-n cap E ziuă şi noap
tea Numai luna străluceşte prin ab
senţă Exact ca şi cuvântul Nu expri
mă nici adevărul Nu ascunde nici o
minciună Azi Galilei nu mai abjură
Arde cuminte pe rug de la prima la
ultima literă a poemului Au mi-a
luat foc masca Arde ne-norocita
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (26 martie 2011)
Erezia pustiului
Nisipul ce-mi arde piciorul
metric al poemului îmi in-
tră în ochi astupă gura cu
vântului ce exprimă frumu-
seţea Las-o baltă îmi zic
nici urâtul nu-i de lepădat
Mai bine leagănă cuvintele
Să poţi dormi şi tu Sânge
al clepsidrei Somnambul ca
ută mai departe inima timpului
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (5 august 2009)
Erezia singurătăţii
Trec prin femeie ca printr-un geam
spart Amintirile adună cioburile-n
urma mea Umbra spinului Pe-acolo v
or răsări stelele Una câte una unu
l câte unul trec şi norii Trec şi
aniise cărăbănesc la mama dracului
Lăsându-mă singur în mijlocul ceru
lui Şi-acum Doamne încotro Hai zi
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (24 iunie 2010)
Erezia românului de cursă lungă
Măi al dracului român Cică a ras
iarna da' numai în locurile mai
dosnice Ca şi cum obrazul politicii
ar fi altceva De pildă dimineaţa cum
ai deschis ochii Dai nas în nas cu
respectivul organ Mai mare ruşinea
Dai să te fereşti la stânga la dreapta
El nu şi nu NUMAI PI CENTRU Aşa
s-a obişnuit aşa moare zău Şi-atunci
vă-ntreb ca prostu' Oare n-ar fi mai
bine să facem un om de zăpadă Să
vedem el ce orientare politică are
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (25 ianuarie 2013)
Erezie nulă sau fructele oglinzii
M-am împăcat cu ideea Nu sunt
urmaşul Romei Zamolxis m-a învă
ţat latina direct de la greci Panthe
onul din Carpaţi Aşa strigă după
mine nebunul satului Poţi să ştii de
unde are informaţia De multe ori
i-am făcut semn că-l înţeleg Şi când
a fost bolnav l-am înlocuit fără nicio
problemă Consătenii mei nici n-au
observat diferenţa Ori poet ori nebun
aceeaşi făină se macină la moară Azi
e rândul meu să strig Hei tu Pantheonul
din Carpaţi Ai putea să taci măcar o
clipă în limba română Hai că nu doare
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (20 iulie 2012)
Erezia iernii ca datorie
Şi liniştea Ultimele lingouri de aur
pe care le mai aveam cu acte în regu-
lă Mi-a ridicat-o ninsoarea Cel mai
tandru executor judecătoresc al mome-
tului Doamne iar ai schimbat culoarea
politică a cerului Trec norii ca niş-
te cecuri fără acoperire în zona Mol-
dovei Ninge eretic cu îngeri de joasă
înălţime Am băgat mîinile în buzunare
şi nici urmă de ger până la primăvară
poezie de Costel Zăgan din Erezii de-o clipă (31 ianuarie 2010)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

TOAMNA ÎNTREBĂRILOR

 Toamna vara-i un răspuns toamna pomii se întreabă timpul izbucnește-n plâns norii înverzesc în iarbă Costel Zăgan, AXIOMELE LUI DON QUIJOTE